Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Eπιστολή των Παμμακεδονικών Ενώσεων Υφηλίου στον Υφυπουργό Εξωτερικών.

Αναδημοσίευση από Akritas 


Eπιστολή των Παμμακεδονικών Ενώσεων Υφηλίου στον Υφυπουργό Εξωτερικών.
Σεπτέμβριος 2010

Προς κ. Δημήτρη Δόλλη
Υφυπουργό Εξωτερικών
Αρμόδιου Θεμάτων Αποδήμου Ελληνισμού

Εξοχότατε κ. Υφυπουργέ,

Μέγας Αλέξανδρος Александар Велики
Πληροφορηθήκαμε για την καινούργια σας θέση στην Ελληνική κυβέρνηση και σας συγχαίρομε γι αυτό.
Ως βέρος Μακεδόνας από τη Δυτική Μακεδονία,

και γνώστης των Σκοπιανών τους οποίους ζήσατε στη Μελβούρνη,
θεωρούμε αυτονόητο ότι θα στηρίξετε τα ψηφίσματα της Παμμακεδονικής Ένωσης ΗΠΑ τα οποία έχουν υιοθετηθεί ομόφωνα από τη Συνέλευση ΣΑΕ ΗΠΑ στο Σικάγο το 2007,

από το Ελληνοαμερικανικό Εθνικό Συμβούλιο
και πιο πρόσφατα από την ολομέλεια του Συνεδρίου της AHEPA στο Μόντρεαλ του Καναδά.

Άγιος Δημήτριος-Агиос Димитриос
Επιπλέον υπήρξε κοινό ψήφισμα μεταξύ 
Παμμακεδονικών Ενώσεων Υφηλίου  
και περίπου 
εκατό Μακεδονικών Οργανώσεων
το οποίο δηλώνει:
«...ότι δεν πρόκειται να δεχθούν την συμπερίληψη του όρου Μακεδονία στο όνομα του κράτους των Σκοπίων.

ΖΗΤΟΥΝ από την Κυβέρνηση
να εγκαταλείψει την πολιτική του γεωγραφικού προσδιορισμού

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Βούλγαροι κομιτατζήδες και Μακεδονικός Αγώνας


Του κ. Κων/νου Β. Χιώλου Διδάκτορος Νομικής Προέδρου Εθνικής Ενώσεως Βορείων Ελλήνων



Ο Μακεδονικός Αγώνας,
ο μεγαλύτερος αγώνας του περιουσίου  

Ελληνισμού μας Έθνους
μετά την Επανάσταση του 1821,
άρχισε ουσιαστικά το 1870
που έγινε το Βουλγαρικό Σχίσμα
και διήρκεσε μέχρι το έτος 1908,
ήτοι τριάκοντα οκτώ χρόνια.

Κατά τη διάρκεια αυτού ο Μακεδονικός Ελληνισμός,
ως εκ της φύσεως του Αγώνος, |
υπέστη πολλές θυσίες σε ανθρώπους και περιουσιακά στοιχεία.

Παρ’ όλα αυτά, όμως, παρέμεινε ρωμαλέος
Θυρεός Οικ.Πατριαρχείου
και κατόρθωσε να ανταποκριθεί πλήρως στο εθνικό χρέος
χάρις και στην ενεργό και αποφασιστική συμπαράσταση
του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινουπόλεως.

Ο Μακεδονικός Αγώνας συνέβαλε αποφασιστικά στην επελευθέρωση της Μακεδονίας που πραγματοποιήθηκε με τους νικηφόρους Βαλκανικούς Πολέμου των ετών 1912-1913.

Η μεγάλη σημασία του Μακεδονικού Αγώνος για τον Ελληνισμό είναι αναμφισβήτητη.
Ο Αγώνας αυτός παρουσιάζων ιδιομορφία, εβράδυνε να γίνει γνωστός ευρύτερα, καθ’ όσον,
λόγω του χαρακτήρος του, έπρεπε να παραμείνει μυστικός.

Ελάχιστοι ήσαν εκείνοι, που ήσαν σε θέση να έχουν καθολική γνώση και εποπτεία του αγώνος που διεξήγε ο Ελληνισμός από το 1903 μέχρι το 1908 στη Μακεδονία, προκειμένου αυτή αν διασωθεί από τον θανάσιμο κίνδυνο που την απειλούσε.

Ο Μακεδονικός Αγώνας,
υπό την έννοια της βουλγαρικής απειλής,

είναι παλαιός,

Βούλγαροι Κομιτατζήδες
με αλλεπάλληλες εξάρσεις.
Τον Αγώνα αυτόν που ήταν μακροχρόνιος,
πολυαίμακτος και σκληρός,
επλαισίωσαν τόσο
οι Έλληνες της τουρκοκρατούμενης τ
ότε Μακεδονίας,

όσο και οι της ελευθέρας Ελλάδος.

Το Ελληνικό Κράτος, όταν αντελήφθη τον κίνδυνο που διέτρεχε ο Ελληνισμός της Μακεδονίας, απεφάσισε να αντιδράσει ενόπλως.

Προς υλοποίηση του σκοπού αυτού, μετά την ίδρυση στην Αθήνα το 1903
μυστικού Μακεδονικού Κομιτάτου υπό την προεδρία του εκ Μάνης

δημοσιογράφου Δημητρίου Καλαποθάκη,
Δ.Καλαποθάκης
διευθυντού και ιδρυτού της εφημερίδος «ΕΜΠΡΟΣ»,
οργανώθηκαν ένοπλα ανταρτικά σώματα, τα οποία εισήλθαν στη Μακεδονία και με τους αγώνες τους επέτυχαν να την απαλλάξουν από τους Βουλγάρους κομιτατζήδες.

Σύμβολο του Μακεδονικού Αγώνος, υπήρξε ο Παύλος Μελάς
και κατ’ εξοχήν οργανωτής αυτού ο Πρόξενος της Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη
Λάμπρος Κορομηλάς.
Μεγάλη υπήρξε, επίσης, η συμβολή στην επιτυχία του Αγώνος
και του Ιωνος Δραγούμη, καθώς, επίσης, και των Μητροπολιτών Καστοριάς Γερμανού Καραβαγγέλη και Δράμας Χρυσοστόμου Καλαφάτη και πολλών άλλων.

Στο προσκλητήριο σάλπισμα του Παύλου Μελά ανταποκρίθηκε το Πανελλήνιο.
Πρώτη η ηρωοτόκος Κρήτης σε αριθμό και ποιότητα μαχητών.


Ακολουθεί η Μάνη σε αριθμό αγωνιστών και θυσίες αίματος γενναίων ανδρών.
Έπονται άλλες περιφέρειες της ελεύθερης και υποδούλου Ελλάδος με λιγότερους αγωνιστές,
που δεν υστερούσαν, όμως, σε ενθουσιασμό και πνεύμα αυτοθυσίας.

Το πεδίο διεξαγωγής του Μακεδονικού Αγώνος, με αφετηρία την περιοχή της Καστοριάς κατά τα έτη 1903-1904, επεκτάθηκε μέχρι του έτους 1908 σε ολόκληρη τη σημερινή Ελληνική Μακεδονία, καθώς, επίσης, και στα τμήματα αυτής, τα οποία μεταγενεστέρως με Διεθνείς Συμβάσεις, παραχωρήθηκαν στην πρώην Γιουγκοσλαβία (περιοχές Μοναστηρίου, Γευγελής, Δοϊράνης, Στρωμνίτσης και Κρουσόβου) και στη Βουλγαρία (περιοχές Μελενίκου και Πετριτσίου).

Ο πρόωρος θάνατος, ύστερα από προδοσία,
του Παύλου Μελά στο χωριο Στάτιστα της Καστοριάς,
το οποίο φέρει σήμερα το όνομά του,
όχι μόνον δεν εκλόνισε το ηθικό των Μακεδονομάχων,
αλλ’ αντιθέτως το αναπτέρωσε και διήγειρε ακόμη περισσότερο τον απανταχού Ελληνισμό.

Οι οπλαρχηγοί
Τσόντος,
Βάρδας,
Δικώνυμος,
Μακρής,
Αγρας,
Δεμέστιχας 

και άλλοι, ανέλαβαν στη συνέχεια δράση με τη συνεργασία των εγχωρίων Μακεδονομάχων.
Χάρις σε όλους αυτούς η Μακεδονία τελικώς απέφυγε την εθνική της αλλοτρίωση.

Η δράση των Ελληνικών σωμάτων διήρκεσε μέχρι του έτους 1908,
οπότε η επικράτηση των Νεοτούρκων,
η ανακήρυξη την 10η Ιουλίου 1908 του Τουρκικού Συντάγματος
και η εκ μέρους των εφαρμογή νέας, περισσότερο σκληρής πολιτικής
έναντι των υποδούλων στην Τουρκία Εθνών,
οδήγησε στη συνένωση όλων των κρατών της
Βαλκανικής Χερσονήσου (Ελλάδος, Σερβίας, Μαυροβουνίου και Βουλγαρίας)
σε κοινόν αγώνα κατά των Τούρκων και τελικώς στην κήρυξη του πολέμου κατά της Τουρκίας, του Βαλκανικού Πολέμου.
Η Ελλάς εισήλθε στον πόλεμο αυτόν την 5η Οκτωβρίου 1912.
Ο Ελληνικός Στρατός κατέλαβε

την Θεσσαλονίκη την 26 Οκτωβρίου 1912
και τα Ιωάννινα την 21η Φεβρουαρίου 1913

και με ακατάσχετη προέλαση χάριζε την ελευθερία
στις πόλεις της Μακεδονίας,
οι οποίες μετά τόσους αιώνες δουλείας
γίνονταν και πάλι ελληνικές.

Όπως προαναφέραμε, με τους νικηφόρους Βαλκανικούς Πολέμους των ετών 1912-1913 απελευθερώθηκε
ολόκληρη σχεδόν η Μακεδονία και αναγνωρίσθηκε ως
αναπόσπαστο τμήμα της Ελλάδος με την Συνθήκη του
Βουκουρεστίου του 1913.

Τιμώντες και μεγαλύνοντες τους υπέρ Πατρίδος

ηρωικώς αγωνισθέντας
και ευκλεώς πεσόντας  Μακεδονομάχους αδελφούς μας,

ραίνουμε με δάκρυα του εθνικού πόνου τους πελώριους βωμούς
της ανεξάντλητης Ελληνικής θυσίας

και στεφανώνουμε δια της Πανελληνίου ευγνωμοσύνης
τους απέραντους τάφους των ηρώων μας, διαβεβαιούντες αυτούς,
ότι δεν θα παύσουμε αγωνιζόμενοι για τα ιερά και τα όσια της


ένδοξης Ελληνικής Φυλής μας.

«Αμές δε γ’ εσόμεθα πολλώ κάρρονες»!

Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

Δράμα: Η πολιτογράφηση του Todor Panitsa -Πανίτσα

Από την εφημερίδα "ΗΩΣ" .

Η εφημερίδα "ΣΚΡΙΠ" έγραψε στις 12 Νοεμβρίου του 1908 για τις διώξεις του Αγίου Μητροπολίτου Δράμας Χρυσόστομου από τις τουρκικές αρχές.

Αυτό για μένα όμως που έχει μεγαλύτερη ιστορική σημασία είναι το δεύτερο κομμάτι της εφημερίδας που αναφέρεται στις "ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΩΝ" και ειδικά στο Todor Panitsa- Πανίτσα.

Βέβαια ο αρθογράφος της εποχής ο Εχέδωρος,
εξελλήνισε το όνομα του σε  
Πανίτσας και του αρχικομιτατζή 
Sandanski
σε "Σανδάσκυ", με ύψιλον παρακαλώ…..
Πιστεύω ότι αυτό το κείμενο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον!!!!

Το επαναγράφω χωρίς τα πνεύματα κα τους τονισμούς του αρχικού κειμένου:

" Ο πολύς αρχικομιτατζής 
Πανίτσας 
οπαδός του Σανδάσκυ 
δι' αναφοράς προς τας αρχάς Δράμας εζήτησε να πολιτογραφή ως δημότης Δράμας.

Τούτο συνδιαζόμενον μετ' άλλης ειδήσεως ότι οι  ολίστοι Βούλγαροι της Δράμας ηγόρασαν οικόπεδον πλησίον του σιδηροδρομικού σταθμού δια να κτίσουν σχολήν και εκκλησίαν, δεν επιτρέπει αμφιβολίαν ότι οι Βούλγαροι κατόπιν διαταγής του κομιτάτου θέλουν να σχηματίσουν σχισματικήν κοινότητα εν Δράμα.



Αι αρχαί δεν απήντησαν ακόμη εις την αίτησην του Πανίτσα, φόβος όμως υπάρχει μήπως συγκατεθούν δεδομένου μάλιστα ότι διάκεινται 
ευνοικώς 
προς τους Σανδασκικούς, 
μ' όλας τας ειδήσεις  ότι επήλθε συννενόησις μεταξύ αυτών και της Εσωτερικής Οργανώσεως, 
περί των μελετωμένων εν Μακεδονία.

Η εγκατάστασις του Πανίτσα εν Δράμα θα δημιουργήση σκάνδαλα, δια τα οποία θα ευθύνονται μόνον αι αρχαί.

(Φωτογραφία του Yane Sandanski με τον Nuredin Beg)

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

Μαρτυρική Προσοτσάνη Δράμας : Οι απαρχές της ιστορίας ενός κλασσικού ελληνικού Μακεδονικού χωριού

 Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί μία από καιρό οφειλόμενη προσφορά στον ευπατρίδη εκδότη της Ηούς κ. Κωνσταντίνο Παπαδόπουλο, ακάματο και ανιδιοτελή αγωνιστή της πολιτιστικής ανάδειξης του τόπου του.


Αποτελεί επίσης στοιχειώδες αντίδωρο σε όλους τους κατοίκους της Προσοτσάνης, όπως και της Μακεδονίας γενικότερα, για τη χαρά που μου έχουν δώσει να λαμβάνω πνευματική τροφή επί πολλά χρόνια μελετώντας την ιστορία τους σε μακρινές εποχές.

 Ο χαρακτηρισμός του αγωνιστή που αποδίδω στον εκδότη της Ηούς θεωρώ ότι δεν είναι υπερβολικός, γιατί στους χαλεπούς καιρούς της άνωθεν προβολής μίας σκληρά ωφελιμιστικής λογικής και μίας ελαφρός δυτικόφερτης υποκουλτούρας είναι πραγματικός αγώνας η ανάδειξη του γνήσιου λαϊκού πολιτισμού, του βασισμένου σε μακραίωνο ιστορικό υπόβαθρο.
 

Βούλγαροι Κομιτατζήδες. Γιατί διέταξε ο Θεόδωρος Πάγκαλος την εισβολή στη Βουλγαρία το 1925.


Του Χρ. Χουρμούζη

Εκείνη τη χρονιά (1925) τα επεισόδια στα σύνορα ήταν συχνά λόγω της προκλητικότητας της Βουλγαρίας,
στην οποία είχαν μεγάλη επιρροή οι κομιτατζήδες.

 Ασύδοτοι και επιθετικοί, παρενοχλούσαν συνέχεια τα παραμεθόρια χωριά μας.

Στις αρχές Οκτωβρίου 1925 υπογράφεται ένα σύμφωνο μεταξύ Τουρκίας και Βουλγαρίας.

Με αυτό πήραν αέρα τα μυαλά τους και στις 18 Οκτωβρίου ένα βουλγαρικό τμήμα άνοιξε πυρ σε ένα ελληνικό φυλάκιο στα Πορώια σκοτώνοντας δυο στρατιώτες.

Η συμπλοκή επεκτάθη κε και στα άλλα φυλάκια.

 Τότε ο λοχαγός του Τομέα, Χαράλαμπος Βασιλειάδης, δίνει διαταγή στο ελληνικό τμήμα να μην ανταποδώσει τα πυρά.

Παίρνει μια λευκή σημαία και επιχειρεί να συναντήσει τον Βούλγαρο αξιωματικό.

Αλλά αν και τον είδαν με τη λευκή σημαία,
τον πυροβόλησαν 
και τον σκότωσαν.

Ο Πάγκαλος αγανακτισμένος, χωρίς να αναλογιστεί τις συνέπειες,
δίνει εν θερμώ διαταγή στο Γ Σώμα Στρατού να εισβάλει στη Βουλγαρία.

 Οι στρατιώτες μας κινήθηκαν με μεγάλη ορμή και με διάθεση εκδίκησης.

Πολύ γρήγορα καταλαμβάνεται το βουλγαρικό Πετρίτσι.
Οι δικοί μας συνέχισαν την προέλαση και πιο πάνω.

Πίσω από το στρατό ακολουθούσαν χωρικοί από τα γύρω χωριά για πλιάτσικο.

Αμέσως μετά την εισβολή, όπως γίνεται συνήθως, οι πρέσβεις των ευρωπαϊκών δυνάμεων έσπευσαν στον Πάγκαλο.

Εκείνος εξαγριωμένος από αυτά που είχαν κάνει οι Βούλγαροι δε σήκωνε κουβέντα.
Ο Γάλλος πρέσβυς του υπενθυμίζει την Κοινωνία   των   Εθνών (ΟΗΕ της εποχής).


Θυμωμένος ο Πάγκαλος του λέει στα γαλλικά 
«Ζε λα πις»
δηλαδή την κατουρώ την ΚΤΕ.

Ελληνίδες αιχμάλωτες του Δράμαλη στην Δράμα στα 1822

του Β. Πασχαλίδη.
Ο Μαχμούτ πασάς Δράμαλης
στην διάρκεια της εκστρατείας του στην Ήπειρο, την Θεσσαλία, την Στερεά Ελλάδα και την Πελοπόννησο
είχε αιχμαλωτίσει
πολλούς Ελληνες και Ελληνίδες
επιφανών οικογενειών.

Ανάμεσα σ' αυτούς ήταν και πολλές νεαρές Ελληνίδες γνωστών αγωνιστών της επανάστασης του 1821.

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Αφιέρωμα στον Άρμεν Κούπτσιο: Οι πρόγονοι της Δράμας οι ΗΔΩΝΟΙ. Η χώρα του Θεού Διόνυσου.


Την Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010 
θα γίνουν στον Βώλακα Δράμας, 
ένα ελληνικότατο Μακεδονικό χωριό με ντόπιους 
γηγενείς Μακεδόνες, 
τα Κούπτσια 2010.
 Σαν ελάχιστο φόρο τιμής 
στον μεγάλο αυτό αγωνιστή και Μακεδονομάχο 
από τον Βώλακα 
κάνω την ανάρτηση αυτή για να γίνει τις πάσει γνωστό, 
γιατί πολέμησε
και γιατί
σκοτώθηκε ο εθνομάρτυρας αυτός, 
όπως και πολλοί άλλοι Μακεδόνες από την περιοχή της Δράμας.
Για να είμαστε ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ 
και 
όχι κάτω 
από βουλγάρικο ζυγό..

Οι ντόπιοι Μακεδόνες είχαν και έχουν βαθύ αίσθημα ευθύνης
για την Ιστορία τους, 
την βυζαντινή παρακαταθήκη τους,
και την 
Ελληνικότητα της Μακεδονίας μας.. 



ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΑΣ….

Οπτικοακουστικό Απόσπασμα  Χορού ¨Χασαπιά¨ Ντόπιων Μακεδόνων από την Καλή Βρύση Δράμας στα Κούπτσια 2009.
 

Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

Άρμεν Κούπτσιος. Ο νεότερος Έλληνας Μακεδονομάχος.Τα Κούπτσια 2010

Την Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010 θα πραγματοποιηθούν για
20η συνεχή χρονιά 
στο Βώλακα οι εκδηλώσεις
«Ημέρα Μακεδόνικου Αγώνα»
«Μνήμη Άρμεν Κούπτσιου»

με συνδιοργανωτές τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δράμας,
τον Δήμο Κ. Νευροκοπίου,
την ΤΕΔΚ Ν. Δράμας,
την Εταιρεία Δραμινών Μελετών
και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Βώλακα. 
   
Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν:

Τέλεση μνημόσυνου στον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία

  • Επιμνημόσυνο λόγο από τον Σεβασμιότατο Ιεράρχη Δράμας κκ Παύλο

 •  Επιμνημόσυνη δέηση στον χώρο της προτομής του Άρμεν

 •  Κατάθεση στεφάνων

 • Απαγγελία ποιημάτων και τραγούδια για τον Αρμεν


 

Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

Η παλαιότερη γλώσσα στον κόσμο είναι η Ελληνική με 5.000.000 λέξεις..

Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής 
και της νέας γενιάς 
των εξελιγμένων υπολογιστών, 
διότι μόνο σ´ αυτήν δεν υπάρχουν όρια

σύμφωνα με τον Μπιλ Γκέιτς


Η παλαιότερη γλώσσα στον κόσμο
είναι η Ελληνική
με 5.000.000 λέξεις!

 Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις 
από τις οποίες 41.615 λέξεις είναι από την Ελληνική γλώσσα
(βιβλίο Γκίνες).

Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ´ αυτήν δεν υπάρχουν όρια (Μπιλ Γκέιτς ).

Η Ελληνική
και η Κινέζικη 
είναι οι μόνες γλώσσες
με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. 

Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από την μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική (Francisco Adrados, γλωσσολόγος).
 

Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

Ομιλία με θέμα: «Η Ελληνικότητα της Μακεδονίας»

Εκδήλωση λόγου με θέμα «Η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 7:00μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων «Κωνσταντίνος Καραμανλής», με πρωτοβουλία του Συνδέσμου των Εν Αθήναις Δραμινών «η Αγία Βαρβάρα».

Το θέμα θα αναπτύξει ο Διεθνολόγος, Δικηγόρος & Πρόεδρος του Ινστιτούτου Διαβαλκανικών Σχέσεων, κος Θαλής Μυλωνάς.
Η είσοδος για το κοινό, είναι ελεύθερη.