Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010

Συρτάκι Ελληνικό και Βουλγάρικο. Δείτε την ποιοτική διαφορά

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Το συρτάκι είναι ένας δημοφιλής ελληνικός χορός. Παρά τη διαδεδομένη πεποίθηση, δεν είναι αυθεντικός παραδοσιακός ελληνικός χορός. Στην πραγματικότητα, δημιουργήθηκε το 1964 για την κινηματογραφική ταινία Ζορμπάς ο Έλληνας (Zorba the Greek) από αργές και γρήγορες κινήσεις του χασάπικου.

Η μουσική για το συρτάκι γράφτηκε από τον Μίκη Θεοδωράκη. Κύριο χαρακτηριστικό του χορού αυτού και της μουσικής του είναι η επιτάχυνση στο ρυθμό. Το όνομα συρτάκι προέρχεται από την λέξη συρτός, ένα κοινό όνομα για μια ομάδα παραδοσιακών ελληνικών χορών στους οποίους οι χορευτές "σέρνουν" τα πόδια τους σε αντιδιαστολή με τους πηδηχτούς χορούς. Το όνομα συρτάκι ενσωματώνει και τον συρτό (στο πιό αργό μέρος του) και στοιχεία πηδηχτού (στο γρηγορότερο μέρος του).

Σήμερα το συρτάκι είναι ένα από τα τουριστικά αξιοθέατα της Ελλάδας και τις ελληνικές ταβέρνες σε όλο τον κόσμο.

Χορογραφία

Το συρτάκι χορεύεται με σχηματισμό γραμμών ή κύκλων από τους χορευτές, οι οποίοι κρατιούνται με τα χέρια από τους ώμους των διπλανών τους. Ο σχηματισμός γραμμών είναι πιο συνηθισμένος. Το μέτρο είναι 4/4, αυξάνεται σταδιακά και φτάνει στα 2/4 στο γρηγορότερο μέρος. Συνεπώς, ο χορός αρχίζει με πιό αργές, ομαλότερες κινήσεις οι οποίες βαθμιαία γίνονται γρηγορότερες, ζωηρές, συμπεριλαμβάνοντας συχνά και μικρά πηδήματα.


Και παρακάτω το κακόγουστο video από τη δημοσίευση του Φιλοσκοπιανού και φιλικού μου Ιστολογίoυ http://belomorskamacedonia.blogspot.com




3 σχόλια:

  1. Κατ' αρχήν συγχαρητήρια για το περιεχόμενο του blog και για το γεγονός του ότι δημοσιεύεις και τις απόψεις των άλλων 2 πλευρών της Μακεδονικής διαμάχης.

    Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι που βρίσκεις την φιλική διάθεση (εδώ και στα σχόλια νήματος στο belomorskamacedonia.blogspot.com) έναντι του blog της Νατσουλίδου και του Καζία. Μιλάμε για αφιονισμένους - όχι μόνο η Νατσουλίδου/Gence/Vodenka αλλά και ο Καζίας και στις δημοσιεύσεις του και στα σχόλια του και στο δικό τους blog και σε άλλα blog. Ειλικρινά δε μπορώ να το κατανοήσω - αν δε είσαι ο ίδιος με τον Yauna Takabara που έγραφε κάποτε στο maknews και στρίμωχνε το Lubi και την παρέα του τότε έχεις δει τη Vodenka στα χειρότερα της (να προωθεί το Grci Katili). Είναι δυνατόν να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος με τέτοια μυαλά;

    Αν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε μου,

    Κατάγομαι και μένω στο ποιο ντόπιο χωριό της Ανατολικής Μακεδονίας. Ποιό ντόπιο δεν γίνεται. Αν ανοίξεις το χάρτη των Σκοπιανών, θα καταλάβεις ευθύς.

    Ασχολούμαι ακριβώς 30 χρόνια με την ιστορία μας.

    Την πρώτη φορά ήταν Μάης του 1979 όταν είδα για πρώτη φορά τη ζωγραφιά ενός βούλγαρου κομιτατζή σε κάποιο σπίτι, που ΠΑΤΑΕΙ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και το
    πόδι του ακριβώς στην Θεσσαλονίκη.

    Μετά από τόσα χρόνια αναζήτησης και αμφισβήτησης είμαι κατασταλαγμένος.
    Δεν φοβάμαι την αλήθεια. Για αυτό αναρτώ και τις αντίθετες θέσεις.

    Εμένα δεν με ενδιαφέρει τι πιστεύουν αυτοί που μου λες, έχεις απόλυτο δίκαιο!
    ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΠΟΤΕ!
    Έχω και τέτοιους αμετανόητους που είναι συγγενείς της γυναίκας μου.

    Εμένα με ενδιαφέρει με ένα πολιτισμένο και τεκμηριωμένο τρόπο να ΠΕΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ και τα ΕΓΓΟΝΙΑ τους την πλάνη τους και την έλλειψη καλύτερα την ρευστότητα ταυτότητος.

    Να φύγει αυτό που λέω «ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΑΡΧΙΤΙΔΑ».
    Για να ζήσουμε όλοι αρμονικά όπως πριν το 1870.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε μου,

    Δεν θα δημοσιεύσω το σχόλιο σου, γιατί από τα στοιχεία που δίνεις για τον συγκάτοικό σου με ένα τηλεφώνημα βγαίνεις από την ανωνυμία.

    Επειδή δεν το θέλω αυτό θα προτιμούσα να μου γράφεις στο email μου.

    Για την αισιοδοξία – απαισιοδοξία :

    Φίλε μου,
    Υπάρχουν συγκυρίες, timing, που πρέπει να αξιοποιήσουμε.

    Σήμερα υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στηνεθνική ταυτότητα των Σκοπίωνκαι των "εθνικά Μακεδόνων".

    Στην ζωή τίποτα δεν είναι τυχαίο.

    Ο Damian Gruev ( Δαμιανός Γρούϊος) προσπάθησε να εκβουλγαριστεί η Μακεδονία μας.

    Ο Νικολά(κης) Nikola Gruevski (Νικόλαος Γρούϊος) προσπαθεί να μας απογαλακτίσει από την Βουλγαρία.

    Σήμερα οι φίλοι μας έχουν ένα σοβαρό πρόβλημα ταυτότητας.

    Είναι ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ή MAKEDONSKI.

    Σε όλα τα χωριά της Μακεδονίας μας οι παλαιοί Εξαρχικοί αναρωτιούνται:

    Είμαστε τελικά Βούλγαροι όπως μας λέγανε για τόσα χρόνια ή δεν είμαστε Βούλγαροι.

    Σήμερα μας λένε ότι είμαστε απόγονοι του Μ. Αλεξάνδρου.
    Μα το ίδιο λένε και οι ‘βρώμικοι’ ΕΛΛΗΝΕΣ (GRŠKI).

    Φίλε μου,

    Αυτή ακριβώς η αμφιβολία με κάνει αισιόδοξο.

    Γ’ αυτόν το λόγο θα συνεχίσουμε τον δύσκολο αγώνα μας.
    Πιστεύω στην κρίση των νέων ανθρώπων.
    Θέλει πειστικά επιχειρήματα. Και έχουμε.

    Η Μακεδονία δεν είναι ελληνική… Είναι Ελλάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή