Συνεχίζοντες τις αναρτήσεις για την Βυζαντινή παρακαταθήκη στην ευρύτερη περιοχή της Δράμας και παίρνοντας αφορμή την ανάρτηση του αξιόλογου blog akritas, θέλω να σας παρουσιάσω τις βυζαντινές εκκλησίες οι οποίες με απάτη και βία έγιναν μετά το 1870 βουλγάρικές εξαρχικές.
Αναδημοσιεύω πρώτα όλο το τραγούδι από τον akrita.
Πρόκειται για προπαγανδιστικό βουλγαρικό τραγούδι του 19ου α.
Η παραποίηση της ιστορικής πραγματικότητας εμφανής.
Ο Κρυφοβουλγαρισμός και ο ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ των «εθνικά Αντιμακεδόνων» σε όλο του το μεγαλείο.
«φύγετε Έλληνες, δε σας θέλουμε.».
............................................................................................................
Το Βουλγάρικο τραγούδι των Σλαβομακεδονιστών.
Μέχρι πότε αγαπητοί αδελφοί Μακεδόνες
Μέχρι πότε αγαπητοί αδελφοί Μακεδόνες
μέχρι πότε οι Έλληνες θα βασανίζουν
με την ψεύτικη πνευματικότητα της πίστης
την αγαπημένη μας γενέτειρα
Γιατί εσείς γίνατε αιτία
πριν πεντακόσια χρόνια
την εθνική μας Εξαρχία
με ψέματα μας την πήρατε
με ψέματα μας την πήρατε
Πού είναι οι δικοί μας συγγραφείς
πού είναι οι δικές μας εκδόσεις
όλα, όλα έγιναν σκόνη και στάχτη
από το ελληνικό Πατριαρχείο
από το ελληνικό Πατριαρχείο
Σηκωθείτε όλοι αδέρφια Μακεδόνες
από όλες τις Μακεδονικές πόλεις
και να φωνάξουμε όλοι με φωνή δυνατή
φύγετε Έλληνες, δε σας θέλουμε.
.................................................................................................
Να πάμε που;, εμείς οι γνήσιοι γηγενείς Έλληνες Μακεδόνες.
Φωνάξτε λοιπόν κανέναν νέο Todor Panitsa, όπως τότε στα καλά χρόνια της εξαρχίας, για να μας κάνει επιτέλους Βούλγαρους η να μας εξαφανίσει από προσώπου γής.
Εκεί που μας χρωστάγανε μας φάγαν και το βόδι!Είναι όμως καταπληκτικό τραγούδι!!!. Ταυτοποιούνται οι «Μακεδόνες» με την Εξαρχία.
Η εξαρχία ήταν όμως αναμφισβήτητα ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ.
ΕΙΝΑΙ Η ΑΧΙΛΛΕΙΟΣ ΦΤΕΡΝΑ ΤΩΝ ΚΡΥΦΟΒΟΥΛΓΑΡΙΣΤΩΝ.
Το ότι η εξαρχία ήταν μια επιθετική πολιτική της Βουλγαρίας για να διεκδικήσει και να προσαρτήσει την Μακεδονία, θέλω να πιστεύω ότι κανένας νοήμων Μακεδόνας δεν μπορεί να το αμφισβητήσει.
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΒΙΑΙΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΡΧΙΑ.
Οι βυζαντινές πατριαρχικές εκκλησίες της Ι.Μ. Δράμας που διεκδικήθηκαν ή έγιναν εξαρχικές από το 1870 μέχρι το 1912, και όχι πριν 500 χρόνια :
1. Εγρί-Δερέ (Καλλιθέα).
Από τις δύο εκκλησίες του χωριού οι εξαρχικοί καταλάβανε με την βοήθεια των Τούρκων την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής.
2. Κουμπάλιστα ( Κοκκινόγεια).
Καταλήφθηκε από τους εξαρχικούς μολονότι το φιρμάνι ανέγερσης της εκκλησίας είχε εκδοθεί υπέρ του Ορθοδόξου Πατριαρχείου.
3. Βώλακας.
Η λειτουργία στη εκκλησία του Βώλακα τελούταν ενναλάξ στα ελληνικά και σλαβικά. Τον Οκτώβριο του 1912 με ενέργειες του Χρυσοστόμου επανήλθε στο Πατριαρχείο.
4. Γκιουρετζίκι (Γρανίτης).
Εξαρχικό χωριό με εξαρχική εκκλησία. Εδώ η βουλγάρικη προπαγάνδα είχε επιτυχία.
5. Προσοτσάνη.
Η εκκλησία της διεκδικούταν από τους βουλγαριστές, επιδικάστηκε όμως υπέρ του Πατριαρχείου.
6. Βησοτσάνη(Ξηροπόταμος).
Η εκκλησία έκλεισε το 1892 με διαταγή της Υψηλής Πύλης. Το σχολείο όμως καταλήφθηκε από τους σχισματικούς βουλγαριστές.
7. Δράνοβο(Μοναστηράκι).
Η εκκλησιά διεκδικήθηκε παράνομα από τους εξαρχικούς αλλά δεν κατελήφθη.
8. Καρλίκοβα(Μικρόπολη).
Η εκκλησία ανήκε στους πατριαρχικούς. Λειτούργησε μόνο βουλγάρικο σχολείο. Ο ορθόδοξος ιερέας του χωριού Ιωάννης προσχώρησε στην εξαρχία και ονομάσθηκε Γιοβάννης. Ο Χρυσόστομος τον τιμώρησε και ζήτησε από το Πατριαρχείο τον αποσχηματισμό του.
Η Υπόθεση αυτή πήρε μεγάλη διάσταση με διαβήματα της Βουλγάρικης Κυβέρνησης..
9. ΝΤράμα(ΔΡΑΜΑ).
Όλες οι προσπάθειες των εξαρχικών να καταλάβουν εκκλησία στη Δράμα για να την κάνουν βουλγαρική απέβησαν μάταιες. Μάλιστα θελήσανε με τρόπο πονηρό για να μετατρέψουν τον Ιερό Ναό της Αγίας Σοφίας της Δράμας σε «ΔΗΘΕΝ ΑΡΧΑΙΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ». Όμως η σθεναρά αντίδραση του Μητροπολίτη Αγαθάγγελου Β΄ ματαίωσε τα σχέδια τους.
10. Κάτω Βροντού.
Η εκκλησία των Αγίων Θεοδώρων περιήλθε στα χέρια των βουλγαριστών.
11. Λόφτσα (Ακρινό).
Η εκκλησία του περιήλθε στα χέρια των σχισματικών. Η εκκλησία τιμάται στο όνομα της Συνάξεως των Ταξιαρχών.
12. Πλεύνα(Πετρούσα).
Η βυζαντινή εκκλησία της Παναγίας καταλήφθηκε από τους βουλγαρίζοντες. Οι πατριαρχικοί εκδιώχθηκαν από την εκκλησία και έκτισαν καινούργια, αυτή του Αγίου Αθανασίου. Η εκκλησία της Παναγίας κάηκε από τους Τούρκους.
Όλες οι εκκλησίες που προαναφέραμε επανεντάχθηκαν το 1912 στο Πατριαρχείο. Εξαίρεση η καμμένη εκκλησία της Πετρούσας.
Τα στοιχεία μου τα παραχώρησε ο κ. Γεώργιος Χατζόπουλος.
Yauna, πέρα από τα δίκαια ξεσπάσματά σου εδώ κι εκεί, πρέπει να είσαι ο πιο ευγενικός χρήστης του διαδικτύου που έχω γνωρίσει ποτέ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ο Yauna είναι ο δίκαιος τότε οι αληθινοί δίκαιοι πως ονομάζονται;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου δεν είναι δίκαιος θεωρώ πως κάνει μεροληπτική πληροφόρηση.
¨Έτσι απλά, σε έναν πόλεμο μόνο ο ένας είναι πάντα ο κακός και κάνει τα εγκλήματα; ο άλλος εμπλεκόμενος τι κάνει; πάει με το σταυρό στο ένα χέρι και με λουλούδια στο άλλο χέρι; Τι λες ;Δέχομαι πως η μια πλευρά μπορεί να κάνει χειρότερα αλλά και η άλλη πλευρά πάντα κάνει και αυτή (εγκλήματα) ίσως λιγότερα αλλά κάνει. Και αυτά δεν μας τα λέει ο Yauna ! Γιατί μας τα κρύβει
Δίκαιος – αντικειμενικός σημαίνει να τα λέει όλα και να αφήσει τον καθέναν μας να βγάλει τα συμπεράσματα του
Για την περίοδο που αναφέρετε η ανάρτηση να σου πω πως την περίοδο εκείνη στον τόπο μας οι άνθρωποι που ζούσαν εδώ χωρίζονταν κατά θρησκευτικές ομάδες πχ.. Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι κ.α. και μετέπειτα οι χριστιανοί χωρίστηκαν σε εξαρχικούς και πατριαρχικούς και όχι σε κράτη. Κανένας από τους τότε κατοίκους δεν αναφερόταν για Ελληνισμό η Βουλγαρισμό. Τόσο το ελληνικό κράτος όπως και το Βουλγαρικό διεκδικούσαν τον τόπο αυτό χωρίς να τους καίγετε καρφάκι για το τι ήθελαν και αν ήθελαν οι κάτοικοι να πάνε με την μια πλευρά η με την άλλη. Και τέλος όλες οι τότε εθνότητες είτε Ελληνόφωνοι είτε Σλαβόφωνοι είτε Βλαχόφωνοι είτε Τουρκόφωνοι κλπ ζούσαν αρμονικά μεταξύ τους και το σκουλήκι του διαχωρισμού το έσπειραν όλα τα τέρατα αυτά που ονομάζονται πολιτικοί και τις Ελλάδος και τις Βουλγαρίας .
Και ενώ όλα αυτά τείνουν να ξεχασθούν, μας έρχεται ένας Yauna και προσπαθεί με στοχευμένη ενημέρωση να αναζωπυρώσει και πάλι αυτό το κακό για όλους τους λαούς ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΣΟΣ.
Yauna τον ρόλο τις ενημέρωσης αυτής θα έλεγα να αφήσεις να τον κάνουν οι κάτοικοι που είναι στον τόπο αυτόν από πάππου προς πάππου και το οικογενειακό τους δένδρο χάνετε στους περασμένους αιώνες είτε αυτοί είναι Ελληνόφωνοι είτε Σλαβόφωνοι είτε Βλαχώφονοι κ.λπ.. Αρκέσου εσύ και οι άλλοι όμοιοί σου στα θέματα τις ανταλλαγής τα οποία ενδεχομένως να γνωρίζετε καλύτερα
Είπα *δίκαια ξεσπάσματα*, δε μίλησα για "αντικειμενικότητα" ή οτιδήποτε άλλο. Να ξέρουμε τι διαβάζουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα λοιπά για τις γενικά κακές "Ελλάδα και Βουλγαρία" ενώ θες να το παίξεις "αντικειμενικός" άστα ρε φίλε αντιμακεδόνα. Έριξες και τη μαλακία σου για τους πρόσφυγες έμμεσα. Άσε αγαπητέ αντιμακεδόνα, το κουτόχορτο αλλού.
Εμ βέβαια ανώνυμε 20 Ιουνίου 2010 12:54 μ.μ. επειδή δε σ'αρέσουν αυτά που διαβάζεις αυτομάτως ο Yauna πρέπει να είναι προσφυγικής καταγωγής... Το μίσος εσείς το τρέφετε με τα Begajte Grci σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 20 Ιουνίου 2010 12:54 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφεις:
«..μετέπειτα οι χριστιανοί χωρίστηκαν σε εξαρχικούς και πατριαρχικούς και όχι σε κράτη. Κανένας από τους τότε κατοίκους δεν αναφερόταν για Ελληνισμό η Βουλγαρισμό.»
Όχι φίλε μου, και αυτό είναι το κρίσιμο σημείο.
Δεν «χωρίστηκαν».
Η βουλγάρική επιβουλή να αρπάξει την Μακεδονία έγινε με δόλο και απάτη.
Η εξαρχία φίλε μου ήταν ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ και πρωτοεμφανίστηκε το 1870.
Για χιλιετίες ήταν ΟΛΟΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΙ. Οι εξαρχικοί έγιναν ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ…
Θέλω σε παρακαλώ να μου απαντήσεις τι ήταν αυτό που χώρισε τότε τους μακεδόνες σε πατριαρχικούς και εξαρχικούς.
Ο ένας αδελφός ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ πατριαρχικός ο άλλος ΕΓΙΝΕ εξαρχικός.
Πρόσεξε φίλε μου, θέλω να μου πεις αν πιστεύεις αν η εξαρχία έχει ακόμα πιστούς-οπαδούς στην Μακεδονία , αν υπάρχουν Μακεδόνες που ελπίζουν στην επάνοδο της εξαρχίας ή αν, όπως πιστεύω εγώ, ήταν μια αποτυχημένη προσπάθεια της Βουλγαρίας ……
Φίλτατε Ανώνυμε 20 Ιουνίου 2010 12:54 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμη περιμένω απάντηση για την Εξαρχία, το παρελθόν και το μέλλον της στη Μακεδονία.
Σε πληροφορώ επίσης πιό γηγενής Μακεδόνας από μένα δεν νομίζω ότι μπορεί να είσαι.
ΑΝΑΜΕΝΩ.